wtorek, 27 listopada 2012

KILKA PROPOZYCJI KSIĄŻEK NA JESIENNE WIECZORY

Bardzo lubię książki,gdzie akcja dzieje sie w przeszłości,nawet bardzo dalekiej.A jeszcze ciekawsze są książki o ludziach autentycznych,którzy kiedyś żyli.Jednak rzadko zdarzają sie książki takie jak literatura C.W.Gortner,który fenomenalnie opisuje życie wielkich królowych.Czytając jego książki,te kobiety stają się nam bardzo bliskie,ja osobiście bardzo przeżywałam tragiczne losy szczególnie Joanny Kastilijskiej,która do tej pory była mi zupełnie obcą postacią historyczną.Gortner wspaniale ją portretuje,pokazuje jej rozterki,radości,zwątpienia oraz życie w którym było wszystko.Tę książkę czyta sie jak najlepszy thriller polityczny,romans a nawet kryminał.Cieszę się,że właśnie"Ostatnia królowa"to pierwsza książka,która wpadła mi w ręce.Wyrwała mi z życia pewien weekend:)))
Joanna Kastilijska była córką wielkiej hiszpańskiej władczyni Izabelli,która zasłynęła swoją walecznością i wielką pobożnością.Joanna jest bardzo samodzielna i ciekawa świata,jednak wie,że jej przyszłość,podobnie jak jej sióstr jest już zaplanowana.Zostaje w wielu 16 lat poślubiona przez Filipa Pięknego i wyjeżdza ze swojej ukochanej,ciepłej i pełnej kolorów Hiszpanii na północ do Flandrii.Tam poznaje inny świat i jak to bywa boryka się z wieloma problemami ale i jest bardzo szczęśliwa u boku męża.Niestety szczęście trwa krótko,wielka miłość jej męża również. Z dnia na dzień wszystko sie zmienia,polityka i tragiczne okoliczności wzywają ją do domu,do Hiszpanii.Musi dokonać wyboru,co w jej życiu jest najważniejsze...wielokrotnie czytając książkę ganiłam ją lub podziwiałam za jej wybory.Niestety jej życie nie było szczęśliwe i nawet wielu sądzi,że była szalona i taki również nadano jej przydomek.Czy słusznie?Same oceńcie.
Gortner nie opisuje tylko Joannę tak ciekawie ale każda z postaci książki,jest przedstawiona bardzo barwnie i ze wszystkimi szczegółami,dzięki temu mamy bardzo emocjonalny stosunek do wszystkich bohaterów.Do tego autor niesamowicie przedstawia świat,którego już nie ma.Europę jakiej nie zobaczymy ale dzięki tej książce możemy ją sobie wyobrazić
Drugą książkę ,którą jak tylko się pojawiła zaraz kupiłam to "Wyznania Katarzyny Medycejskiej",wiedziałam,że dokonałam dobrego zakupu i oczywiście nie rozczarowałam sie.Książka a właściwie dzięki książce postać Matki Królów tak mnie zafascynowała,że podobnie jak po lekturze pierwszej książki,długo buszowałam w internecie,szukając jak najwięcej informacji o Niej ale również o jej dzieciach i innych bohaterach tych czasów.Zaczynając lekturę o Katarzynie wiedziałam tylko tyle,że była matką Henryka Walezego,którego z racji ucieczki z polskiego tronu,raczej nie szanowałam,nie rozumiejąc jak mógł tak postąpić.A czytając tę biografię zrozumiałam co nim kierowało,jego matkę,która bez skrupułów dla dobra Francji pozbywała się wszystkich wrogów i bez oporów walczyła z Hugenotami.Włoszka,która jak tylko jako dziecko stanęła na ziemi francuskiej,pokochała ją i żyła tylko dla dobra swojej nowej ojczyzny.Wielka królowa,regentka bezwzględna i konsekwentna a z drugiej strony delikatna kobieta,zakochana żona i kochająca matka,drżąca o los dzieci.Jej losy również czyta sie jednym tchem,jej życiowe zakręty fascynują a przygody porywają.Ciekawostką jest również,że Katarzyna darzyła ogromnym zaufaniem Nostradamusa i że ten wielki wizjoner przepowiedział jej przyszłość.Robiła wszystko aby przepowiednia nie sprawdziła się,niestety zdradził ją ktoś najbliższy.....
Na koniec polecam Wam najnowszą książkę,o mojej ulubionej królowej:Elżbiecie.I oczywiście o losach Tudorów.Od historii tej rodziny najlepszą specjalistką jest Philippa Gregory i przeczytałam wszystkie jej książki o historii Angli.Tym bardziej jestem ciekawa jak tę wielką kobietę pokazał C.W.Gortner.Bardzo bardzo Wam polecam moje ukochane pozycje...w sam raz na długie listopadowe wieczory....

I przy tej okazji serdecznie dziękuję za wszystkie Wasze komentarze i Waszą obecność na moim młodziutkim blogu.Jesteście wspaniałe!!!


9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie opisałaś te bohaterki. Na tyle żeby mnie zainteresować...chyba połknęłam haczyk:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie,Ewunia,że zachęciłam Cię,bo to naprawdę świetne książki!!!

      Usuń
  2. Witaj! Jeśli chciałabyś zamówić u mnie poszewkę dla syna to proszę o kontakt emeilem, napisz jakie imię, jaki motyw bajkowy czy bez. Mój adres: jartymek34@wp.pl Pozdrawiam i miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Sylwia!!!Odezwę się na email,tylko muszę wymyślić motyw:)))

      Usuń
  3. Attuś...a Ty mi napisz czy to są książki historyczne? To jest czy autor trzyma się faktów historycznych.

    ps. Kolejne pozycje do poznania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,muszę Ci powiedzieć,że w obu przypadkach poszperałam w internecie i okazało się,że większość faktów jest prawdziwa,bohaterowie też żyli,nawet Ci raczej baśniowi,myslę tu o Nostradamusie,okazało się,że Katarzyna znała go osobiście i faktycznie przepowiadał jej przyszłość.Gdy czytałam pierwszą książkę a potem dane historyczne,byłam pod wrażeniem znajomości biografii Gaortnera.Nieźle się przygotował do tych książek.

      Usuń
  4. Bardzo dziekuję! Oczywiście też nie mogę znaleźć Twojego emaila. Oto mój: kalinakwiatowa@gmail.com
    Będę wdzięczna za instrukcję, jak poradzić sobie z hasłem! K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję serdecznie za dzisiejsze odwiedziny mojego bloga, wpis oraz radę dotyczącą komentarzy, od razu zmieniłam to w opcji ustawień. Bardzo proszę jeśli byś miała dla mnie jeszcze jakieś uwagi czy podpowiedzi to pisz. Jestem pod wrażeniem Twojego zboru książek i ich ilości (widziałam wczoraj na zdjęciach przez Ciebie zamieszczonych). Pozdrawiam serdecznie i dobrej nocy! http://wkuchniuli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń